SİNEMA KÜTÜPHANESİ
  AGORA KİTAPLIĞI (38)
  AKİS KİTAP (1)
  ALAN YAYINCILIK
  ALFA KİTAP (4)
  ALTIKIRKBEŞ YAYINLARI (9)
  BAĞLAM YAYINCILIK (12)
  BETA KİTAP (5)
  BİLEŞİM YAYINEVİ (3)
  BİLGİ YAYINEVİ (14)
  BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ YAYINEVİ (9)
  BOYUT YAYINLARI
  CAN YAYINLARI
  ES YAYINLARI (62)
  => Amerikan Film Terimleri Sözlüğü
  => Kameralı Bir Adam
  => Sinema ve Videoda Kısa Film: I. Cilt: Yapım Öncesi
  => Sinema Ve Videoda Kısa Film: II. Cilt: Yapım
  => Sinema Ve Videoda Kısa Film: III. Cilt : Yapım Sonrası
  => Kısa Film Yazmak
  => Film Dilinin Grameri: I. Cilt: Durağan Sahneler
  => Film Dilinin Grameri: II. Cilt: Oyuncu Hareketli Sahneler
  => Film Dilinin Grameri: III. Cilt: Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler
  => Video ve Film Kurgusuna Giriş
  => Canlandırma Sineması Üzerine
  => Sualtı Görüntüleme Teknikleri (Fotoğraf ve Video Çekimi)
  => Film Müziği
  => Sinemada Mimari Açılımlar: Halit Refiğ Filmleri
  => Sinemada Ses ve Müzik
  => Gilles Deleuze'de İmge Hareketi Olarak Sinemanın Felsefesi
  => Sinema Ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği
  => Televizyon Program Yapımcılığı
  HAYALBAZ KİTAP (4)
  HOMER KİTABEVİ
  KABALCI YAYINEVİ
  KAKNÜS YAYINEVİ (1)
  KAPI YAYINLARI (3)
  REMZİ KİTABEVİ (12)
www.sinemakutuphanesi.com www.sinekutu.com
Kameralı Bir Adam


KAMERALI BİR ADAM

Yazar: NESTOR ALMENDROS (1930-1992)

Çeviren: Selçuk Taylaner

Sayfa Sayısı:282

 















  1960 ve 70’lerin başında ünlenmiş ödüllü bir uluslararası sinemacı olan Almendros'un keskin siyah-beyaz stili sessiz sinema ustalarını anımsatır. Aynı zamanda François Truffaut için (1969'daki "The Wild Child"dan 1982'deki "Confidentially Yours"a kadar 8 yapım) ve Eric Rohmer için (1969’da siyah-beyaz "My Night at Maud's" ve 1970’de "Claire's Knee") göz kamaştırıcı renkli işler yapmıştır. Bu dönem boyunca Almendros yapımcı-yönetmen Barbet Schroeder ile birlikte "Maitresse" (1975), "More" (1969), “The Valley” ((1971) ve belgeseller "General Idi Amin Dada" (1974) ile "Koko, the Talking Gorilla" (1978) filmlerinde çalıştı.
Almendros, 70’lerin ortasında hem büyük Amerikan filmleri hem de Avrupalı yönetmenlerin projelerinde çalışıyordu. Terrence Malick'in Oscar ödüllü filmi "Days of Heaven" (1978) filmi ile birlikte, Almendros çalışmalarına tamamen doğal bir görsellik kattı; geleneksel stüdyo ışıklandırmasından, filtrelerden ve trüklerden kaçınarak, "The Blue Lagoon" (1980) ve "Sophie's Choice" (1982) filmlerinde olduğu gibi doğal ışık kullanımını tercih etti.
80’lerde Robert Benton ve Martin Scorsese için aydınlık görüntüler yakalamaya devam ederken, Almendros aynı zamanda Küba'daki politik isyan bastırmaları ve insan hakları ihlalleri üzerine iki röportaj-belgesel çekti: "Improper Conduct" (1983, Orlando Jimenez-Leal ile birlikte ) ve "Nobody Listened" (1988, Jorge Ulla ile birlikte).

http://www.esyayinlari.com/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=65
 

 
   
Reklam  
   
Bugün 6 ziyaretçi (40 klik) kişi burdaydı!
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=