SİNEMA KÜTÜPHANESİ
  AGORA KİTAPLIĞI (38)
  => 1940'lı Yılların Türk Sineması
  => Bernardo Bertolucci
  => Filsitin Sineması
  => Film Bir Adam: Ertem Eğilmez
  => Beynelmilel
  => Charlie Chaplin
  => Quentin Tarantino
  => Kürt Sineması: Yurtsuzluk, Sınır ve Ölüm
  => Stanley Kubrick
  => Türk Sinemasının Kilometre Taşları
  => Andrey Tarkovski
  => Türk Sinemasında Kürtler
  => Sinematografik Kentler
  => Türk Sinemasının Kadınları
  => 'Rejisör' Atıf Yılmaz
  => Kısa Film Senaryosu
  => Feminist Sinema ve Film Teorisi
  => Sine-Göz
  => Cadde-i Kebir'de Sinema
  => Mühürlenmiş Zaman
  => Jım Jarmusch
  => Sinema Sanatına Giriş
  => Büyülü Fener
  => Sinemanın Arkeolojisi
  => Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu
  => Theo Angelopoulos
  => 10 Yönetmen ve Türk Sineması
  => Sinema Dersleri
  => Kadın, İslam ve Sinema
  => İran Sineması
  => Federico Fellini
  => Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney
  => Ken Loach ve Filmleri
  => Kurbağa Yağı Satıcısı
  => Lars von Trier
  => Bir Senaryo Yazmak
  => Devrim Sineması
  => Türk Film Yönetmenleri Sözlüğü
  AKİS KİTAP (1)
  ALAN YAYINCILIK
  ALFA KİTAP (4)
  ALTIKIRKBEŞ YAYINLARI (9)
  BAĞLAM YAYINCILIK (12)
  BETA KİTAP (5)
  BİLEŞİM YAYINEVİ (3)
  BİLGİ YAYINEVİ (14)
  BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ YAYINEVİ (9)
  BOYUT YAYINLARI
  CAN YAYINLARI
  ES YAYINLARI (62)
  HAYALBAZ KİTAP (4)
  HOMER KİTABEVİ
  KABALCI YAYINEVİ
  KAKNÜS YAYINEVİ (1)
  KAPI YAYINLARI (3)
  REMZİ KİTABEVİ (12)
www.sinemakutuphanesi.com www.sinekutu.com
Bernardo Bertolucci


BERNARDO BETOLUCCI

Yazar: FABIEN S. GERARD
          JEFFERSON KLINE
           BRUCE SKALAREW

Çeviri: Burcu Erdoğan

Sayfa sayısı: 368







"Babama öykünüp şiir yazmaya başladıktan, ardından babamdan kurtulmak için şiir yazmayı bıraktıktan sonra benim sinemaya ilk adım atışım, Pasolini'nin asistanlığını üstlenmekle olmuştur. Pasolini bir dil icat ediyordu ve ben de onun yardımcısıydım. O zamanlar Marksizmi seçen bir burjuvadan beklenecek bütün sevgi, tutku ve umutsuzluklarla dolu bir Marksisttim. Gece tartışmalar ve hayallerle uykuya dalıyor, gün ağarırken sabaha değil, geleceğe gözlerimizi açıyorduk. Rehberlerimiz Rosselini ve Godard'dı. Aslında bence de sinema her zaman politiktir, fakat sistem içinde yapılan bütün filmler aynı zamanda sistem tarafından sömürüye açıktır. Yine de günümüz dünyasında, bize kalan tek iletişim yolunun duygu olduğu kanısını taşıyorum. Aklın kaynağını ancak duygular aracılığıyla yeniden keşfedebiliriz ve bu bakımdan sinema müthiş bir kaynaktır..."

http://www.agorakitapligi.com/katalog.php?p=0&katalog=6&kitap=261
 
   
Reklam  
 
 
Bugün 4 ziyaretçi (45 klik) kişi burdaydı!
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=