SİNEMA KÜTÜPHANESİ
  AGORA KİTAPLIĞI (38)
  => 1940'lı Yılların Türk Sineması
  => Bernardo Bertolucci
  => Filsitin Sineması
  => Film Bir Adam: Ertem Eğilmez
  => Beynelmilel
  => Charlie Chaplin
  => Quentin Tarantino
  => Kürt Sineması: Yurtsuzluk, Sınır ve Ölüm
  => Stanley Kubrick
  => Türk Sinemasının Kilometre Taşları
  => Andrey Tarkovski
  => Türk Sinemasında Kürtler
  => Sinematografik Kentler
  => Türk Sinemasının Kadınları
  => 'Rejisör' Atıf Yılmaz
  => Kısa Film Senaryosu
  => Feminist Sinema ve Film Teorisi
  => Sine-Göz
  => Cadde-i Kebir'de Sinema
  => Mühürlenmiş Zaman
  => Jım Jarmusch
  => Sinema Sanatına Giriş
  => Büyülü Fener
  => Sinemanın Arkeolojisi
  => Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu
  => Theo Angelopoulos
  => 10 Yönetmen ve Türk Sineması
  => Sinema Dersleri
  => Kadın, İslam ve Sinema
  => İran Sineması
  => Federico Fellini
  => Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney
  => Ken Loach ve Filmleri
  => Kurbağa Yağı Satıcısı
  => Lars von Trier
  => Bir Senaryo Yazmak
  => Devrim Sineması
  => Türk Film Yönetmenleri Sözlüğü
  AKİS KİTAP (1)
  ALAN YAYINCILIK
  ALFA KİTAP (4)
  ALTIKIRKBEŞ YAYINLARI (9)
  BAĞLAM YAYINCILIK (12)
  BETA KİTAP (5)
  BİLEŞİM YAYINEVİ (3)
  BİLGİ YAYINEVİ (14)
  BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ YAYINEVİ (9)
  BOYUT YAYINLARI
  CAN YAYINLARI
  ES YAYINLARI (62)
  HAYALBAZ KİTAP (4)
  HOMER KİTABEVİ
  KABALCI YAYINEVİ
  KAKNÜS YAYINEVİ (1)
  KAPI YAYINLARI (3)
  REMZİ KİTABEVİ (12)
www.sinemakutuphanesi.com www.sinekutu.com
Cadde-i Kebir'de Sinema


CADDE-İ KEBİR'DE SİNEMA

Yazar: GIOVANNI SCOGNAMILLO

Sayfa sayısı: 211











"Bir tören idi sinema, herkesin katılmak istediği, paylaştığı bir tören. Giderek yapay bir inanca dönüştüğü de oluyordu, her türden insanı loş bir salonda, kocaman insan şekillerinin devleştirdiği beyaz bir perdenin ve o perdeden yansıyan ve yayılan duyguların, aşkların, nefret ve heyecanların, şaşkınlık ve mutlulukların girdaplarına çeken. Bir düş perdesi, bir hayal perdesi karşısında benzer ama başka ve başkalaşmış gerçeklerle burun buruna gelmekti; bir arada onları paylaşmaktı, sanki tek bir ağızdan çıkan bir kahkaha, tek bir gölden akan yaşlar gibi. Ve bu törenin, bu büyünün nabzı ve kalbi Beyoğlu idi; ama değişik, hep değişime uğrayan bir Beyoğlu'nun Grande Rue de Pera'sı, nam-ı diğer Cadde-i Kebir'i, nam-ı diğer İstiklal Caddesi."

Sinema tarihçisi Giovanni Scognamillo, sinemanın doğuşundan itibaren önce Osmanlı devleti, ardından Türkiye Cumhuriyeti'ndeki mecrasını takip ediyor: Filmciler, dışalımcılar, yerli film yapımcıları, sinemayı büyük bir aşkla izleyen seyirciler; geçmişi bugüne getiren her adımın izini sürüp, karanlıkta olan sinema tarihe bir ışık yakıyor.

http://www.agorakitapligi.com/katalog.php?p=12&katalog=6&kitap=204

 
   
Bugün 9 ziyaretçi (12 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol