SİNEMA KÜTÜPHANESİ
  AGORA KİTAPLIĞI (38)
  => 1940'lı Yılların Türk Sineması
  => Bernardo Bertolucci
  => Filsitin Sineması
  => Film Bir Adam: Ertem Eğilmez
  => Beynelmilel
  => Charlie Chaplin
  => Quentin Tarantino
  => Kürt Sineması: Yurtsuzluk, Sınır ve Ölüm
  => Stanley Kubrick
  => Türk Sinemasının Kilometre Taşları
  => Andrey Tarkovski
  => Türk Sinemasında Kürtler
  => Sinematografik Kentler
  => Türk Sinemasının Kadınları
  => 'Rejisör' Atıf Yılmaz
  => Kısa Film Senaryosu
  => Feminist Sinema ve Film Teorisi
  => Sine-Göz
  => Cadde-i Kebir'de Sinema
  => Mühürlenmiş Zaman
  => Jım Jarmusch
  => Sinema Sanatına Giriş
  => Büyülü Fener
  => Sinemanın Arkeolojisi
  => Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu
  => Theo Angelopoulos
  => 10 Yönetmen ve Türk Sineması
  => Sinema Dersleri
  => Kadın, İslam ve Sinema
  => İran Sineması
  => Federico Fellini
  => Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney
  => Ken Loach ve Filmleri
  => Kurbağa Yağı Satıcısı
  => Lars von Trier
  => Bir Senaryo Yazmak
  => Devrim Sineması
  => Türk Film Yönetmenleri Sözlüğü
  AKİS KİTAP (1)
  ALAN YAYINCILIK
  ALFA KİTAP (4)
  ALTIKIRKBEŞ YAYINLARI (9)
  BAĞLAM YAYINCILIK (12)
  BETA KİTAP (5)
  BİLEŞİM YAYINEVİ (3)
  BİLGİ YAYINEVİ (14)
  BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ YAYINEVİ (9)
  BOYUT YAYINLARI
  CAN YAYINLARI
  ES YAYINLARI (62)
  HAYALBAZ KİTAP (4)
  HOMER KİTABEVİ
  KABALCI YAYINEVİ
  KAKNÜS YAYINEVİ (1)
  KAPI YAYINLARI (3)
  REMZİ KİTABEVİ (12)
www.sinemakutuphanesi.com www.sinekutu.com
Sine-Göz


SİNE-GÖZ

Yazar: DZIGA VERTOV

Çeviri: Ahmet Ergenç

Sayfa sayısı: 384










Sovyet yönetmen Dziga Vertov, Ekim Devrimi'nin ufuk açıcı yıllarında ortaya koyduğu Sine-Göz fikriyle, devrimci inşa sürecinin tam merkezine oturtmuştur sinemayı. Ayrıca, bu alana getirdiği radikal yenilikler, senaryoyu, sanatsal dramayı ve rol kesmeyi reddeden Oyunculu Sinema anlayışı ve kamerayı doğrudan hayatın içine, halkın arasına sokan Sine-Gerçek çizgisiyle sinemanın teorik arayışlarında çok önemli bir yere sahiptir. Vertov'un trajedisi, Sovyet devletinin bürokratikleştiği süreçte kenarda tutulmuş ve kendisine iş verilmesini bekleyen bir atalet içine sokulmuş olmasıdır. Buna rağmen Vertov, yüzlerce makale, konuşma, mektup, film önerisi kaleme almaktan geri durmamış, yoldaşı ve hayat arkadaşı Elizaveta Svilova'yla birlikte Sine-Göz anlayışının silinip yok olmaması için büyük çabalar harcamıştır: "Biz 'gerçekler fabrikası'ndan yanayız; gerçekleri aktarmaktan, gerçeklerin yayılmasından, seyirciye gerçekleri yansıtmaktan, gerçeklerden yapılma bir sinemadan..."

http://www.agorakitapligi.com/katalog.php?p=12&katalog=6&kitap=176

 
   
Reklam  
   
Bugün 6 ziyaretçi (25 klik) kişi burdaydı!
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=